ریاضیات شانه ای بر زلف پریشان هستی

ریاضیات هم علم است و هم هنر .علم بدان معنا که کشف می کند و هنر بدان معنا که زیباست

ریاضیات شانه ای بر زلف پریشان هستی

ریاضیات هم علم است و هم هنر .علم بدان معنا که کشف می کند و هنر بدان معنا که زیباست

آخرین تغییرات کتاب جدید التالیف ریاضی پایه اول متوسطه اعلام شد

منبع:وبلاگ :ریاضیات سرچشمه زیبایی ها - جناب آقای فرزاد جوادی


رئیس گروه ریاضی دفتر تالیف کتاب های درسی ابتدایی ومتوسطه نظری ، آخرین تغییرات کتاب جدید التالیف ریاضی پایه اول متوسطه را اعلام کرد .

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، وحید عالمیان با تشریح علل تغییر و چگونگی فرایند تألیف این کتاب گفت: محتوای کتاب ریاضی پایه اول متوسطه در راستای تألیف کتاب ریاضی پایه ششم ابتدایی و کتاب‌های پایه‌های اول و دوم راهنمایی سابق، تهیه شده است.

وی سند برنامه درسی ملّی، راهنمای برنامة درسی ریاضی و نتایج پژوهش‌های انجام‌شده را مبنای تألیف این کتاب دانست و افزود: محتوای آموزشی این کتاب پس از تولید توسط یک تیم 10‌نفره شامل کارشناسان، معلمان ریاضی و متخصصان، متناسب‌سازی شده است.

عالمیان با اشاره به اینکه نظرات سازنده معلمان ریاضی خبره و باتجربه استان‌ها در فرایند برنامه‌ریزی و تولید لحاظ شده است، افزود: این محتوا توسط کارشناسان گروه هماهنگی متوسطه، متخصصان، کارشناسان مجرب، معلمان ریاضی و پایگاه کیفیت‌بخشی استان‌ها نیز اعتباربخشی شده است.

رئیس گروه ریاضی دفتر تالیف کتاب های درسی ابتدایی و متوسطه نظری به شاخص‌های این کتاب اشاره و تصریح کرد: آموزش و یادآوری راهبردهای حل مسئله، بالا بردن توانایی حل مسئله، پرورش مهارت‌های فکری، کاربردی کردن درس ریاضی در زندگی دانش‌آموزان و ملموس کردن مفاهیم ریاضی در محیط پیرامونی آنان، ارتباط منطقی مفاهیم ریاضی پایه ششم و اول متوسطه، افزایش قدرت استدلال در دانش‌آموز و... از شاخص‌های برجسته این کتاب درسی است .

وی با اشاره به اینکه هر‌یک از فصول ده‌گانه کتاب ریاضی، از 4 درس با مفاهیم گوناگون تشکیل شده است، گفت: تصویر در ابتدای هر فصل، باعث ارتباط تصویری دانش‌آموز با معانی و مفاهیم ریاضی می‌شود، معلم در ادامه فرایند آموزش، با فعالیت‌های دست‌ورزی، مفاهیم مورد‌نظر را برای دانش‌آموز معنادار می‌کند و درنهایت سرعت آموزش تسریع می‌شود.

عالمیان اضافه کرد: فعالیت‌های آغازین هر درس برای مفهوم‌سازی، کار در کلاس به‌منظور ارزیابی معلم از دانش‌آموز و دانش‌آموز از خود و تمرین‌های آخر درس با هدف تثبیت در امر یادگیری، طراحی شده است.

رئیس گروه درس ریاضی با اشاره به اینکه تمرین‌های مروری پایان هر فصل، در راستای هم‌افزایی ارتباط میان اهداف کلی دروس یک فصل تهیه شده است، یاد آور شد: علاوه‌بر این تمرین ها ، تمرین های مروری نیز در میان فصول به عنوان تضمین‌کننده ارتباط معنایی بین فصول مختلف کتاب در آن گنجانده شده است.




نظرات 5 + ارسال نظر
هر کجا ذکر خدا بود تو را یادم هست..... دوشنبه 10 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:33 ب.ظ http://kolaalne.blogfa.com

سلام خانم نامور عزیز،کسب رتبه اول وبلاگ نویسی رو بهتون تبریک میگم خیلی خوشحال شدم،امید که در تمامی مراحل زندگی موفق باشید.

امیر پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:09 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید و تشکر از وبلاگ خوبتان همکار گرامی و همچنین تبریک ماه مبارک رمضان
حقیر سامانی پور هستم معلم ریاضی
سوالی از حضورتان داشتم اونم این که بنده چند روز پیش در حال گشت و گذار در اینترنت بودم که به یک نرم افزار آزمون ساز برخوردم که اسمش آزمون ساز حکیم بود به سایتش مراجه کردم و مشخصاتش رو خوندم و مهمترین نکته ای که واسم جالب بود این بود که نوشته بود تنها نرم افزار آزمون ساز بازاره که خروجی آزمونش ورده آخه قبلا نرم افزار هایی رو دیده بودم ولی هیچکدوم ورد نبود به خاطر همین تصمیم گرفتم قبل از اینکه اون رو بخرم یه کم راجع به این نرم افزار تحقیق کنم به خاطر همین مساله مزاحم شما شدم ببینم شما تا حالا این نرم افزار رو از نزدیک دیدید یا چیزی راجع بهش شنیدید که چه طور کار میکنه؟

سلام همکار محترم من این نرم افزار را از نزدیک ندیدم ولی یکی از همکارانم در آذربایجان غربی استفاده کرده بود و نتیجه اش هم خوب بود.با تشکر نامور

ّFirooz Hatami جمعه 28 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:04 ب.ظ http://hatami123.blogfa.com

همکار محترم ، سرکار خانم ناموری
سلام
از اینکه می بینم همچون گذشته پرتلاش و زیبا به فعالیت های آموزشی خود ادامه می دهید بسیار خوشحالم . شاد و پیروز و سربلند باشید.

انیر دوشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:53 ب.ظ

با سلام و تشکر از شما بابت پاسختون
راستش چند وقتیه که این نرم افزار رو تو اینترنت دیدم ولی متاسفانه تا حالا از هر کس پرسیدم با این نرم افزار آشنایی نداشته ای کاش میشد از اون دوستتون اطلاعات دقیق تری از این نرم افزار رو کسب کرد البته من خودم یه سری اطلاعات درباره این آزمون ساز حکیم از طریق سایتش porsemanha.com و فیلم معرفی نرم افزارشون که در سایتشون بود به دست آوردم اما خواستم از کسی که این نرم افزار رو از نزدیک دیده یا استفاده کرده تحقیق کنم آخه تا حالا نرم افزار آزمون سازی ندیده بودم که خروجیش ورد باشه ،به نظر شما چطور میتونم قبل از خرید راجع به این نرم افزار اطلاعات دقیق و موسقی به دست بیارم؟

همکار محترم فکر میکنم موثق اینطوری نوشته میشه نه اینطوری"موسق" ثانیا من ادرس ایمیل همکارم را مینویسم تا با ایشان ارتباط داشته باشید البته ایشان مهندس واستاد کامپیوتر هستند به نام اقای رضایار
mrezayar@yahoo.com

انیر دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:00 ب.ظ

با سلام و تشکر فراوان از شما همکار گرامی سرکار خانم نامور بابت پاسختون و همچنین تذکر غلط املایی بنده و همچنین دوستی که معرفی نمودید امیدوارم ایشون بتونن کمک کنن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد