ریاضیات شانه ای بر زلف پریشان هستی

ریاضیات هم علم است و هم هنر .علم بدان معنا که کشف می کند و هنر بدان معنا که زیباست

ریاضیات شانه ای بر زلف پریشان هستی

ریاضیات هم علم است و هم هنر .علم بدان معنا که کشف می کند و هنر بدان معنا که زیباست

گزارش برگزاری همایش سرگروههای ریاضی مناطق 24 گانه استان آذربایجا

مجری همایش: گروه ریاضی ناحیه 2 ارومیه

به نام خدا

در تاریخ   17/7/90 روز یک شنبه ،طی یک مکالمه تلفنی از طرف گروه ریاضی استان آذربایجان غربی اطلاع یافتیم که اجرای همایش ریاضی استانی به عهده گروه ریاضی ناحیه 2 واگذار شده است و هر چه سریعتر بایستی اقدامات لازم به عمل آید . با یک برنامه ریزی فوری با هماهنگ کننده گروههای آموزشی ناحیه 2 جناب آقای فطانت ،اعضای گروه ریاضی به محل گروههای آموزشی سازمان رفته و راس ساعت 9 جلسه ای با اعضای گروه ریاضی استانی تشکیل دادیم .

در این جلسه که با حضور آقایان :

جوادی ،خضرلوی اقدم،الماسی ،میرنجمی و خانمها:مهرجویا،رابری وناموری تشکیل شده بود گروه ریاضی سازمان ضمن تشریح بندهای بخشنامه توضیحات لازم را جهت برگزاری بهتر همایش اعلام نمودند و تاریخ پنج شنبه  12/8/90 زمانی  اجرای همایش تعیین گردید و قرار شدگروه ریاضی ناحیه 2 مجری همایش باشد.تصمیم گرفته شد جناب آقای منتظری ،مولف کتاب و مدرس شبکه رشد سیما با هماهنگی گروه ریاضی سازمان به این همایش دعوت گرددوبقیه کارهای همایش به عهده گروه  ریاضی ناحیه 2 واگذار گردید.جلسه راس ساعت 5/12 به پایین رسید و ما به محل گروههای آموزشی ناحیه 2 آمده و جلسه ای با جناب آقای فطانت هماهنگ کننده و کارشناس مسئول گروههای آموزشی تشکیل داده و به جزئیات اجرای همایش پرداختیم و تصمیم براین شد که جلسه ای با حضوررییس ناحیه تشکیل داده و اقدامات اولیه انجام پذیرد.

در   تاریخ  24/7/90 جلسه ای با حضور جناب آقای زالی و آقای فطانت و اعضای گروه ریاضی ناحیه 2 تشکیل گردید .

 جناب آقای زالی جهت هر چه با شکوهتر برگزار شدن همایش به موارد زیر اشاره نمودند.

·        کیفیت بهتر همایش

·        پذیرایی مناسب در شان همکاران

·        رزرو بلیط هواپیما جهت رفت و آمد آقای منتظری و حق الزحمه ایشان

·        رزرو غذاخوری (ناهار)

·        مکان همایش

·        دعوت ازسرگروههای درسی ریاضی مدارس

·        ...

پس از اتمام جلسه با رییس محترم ناحیه جهت هماهنگی های لازم در محل گروههای آموزشی گرد

هم آمده و تقسیمات کار انجام پذیرفت  و قرار شدکارهای زیر بین سه نفرسرگروه ناحیه تقسیم گردد.

v    خرید کارپوشه و خودکار(جهت اهدا به شرکت کنندگان در همایش).

v    خریدظروف یک بار مصرف.

v    طراحی  نوشته جهت چاپ سیلک بر روی کارپوشه ها.

v    تهیه بلیط هواپیما.

v    تهیه جزوه آموزشی ایجاد ایمیل و وبلاگ.

v    تایپ رئوس برنامه.

v    تایپ فرمهای نظرخواهی.

v    تایپ فرمهای حضور و غیاب همکاران(درکارگاههای ریاضی و رایانه).

v    تایپ ژتون غذا.

v    تهیه کارت شناسایی جهت همکاران عوامل اجرایی واستاد.

v    ...

با توجه به اهمیت مکان همایش اعضای گروه ریاضی ناحیه تصمیم گرفتند تا از کتابخانه ملی وجدیدالتاسیس ارومیه (روبروی بیمارستان امام خمینی(ره)) بازدید نموده و در صورت امکان ، همایش ریاضی را در سالن کنفرانس کتابخانه برگزار نمایند.سالن کتابخانه بسیار عالی و مناسب برای همایش ریاضی بود چراکه در جلوی هر صندلی یک مانیتور تعبیه شده بود که میتوانست بسیار مفید باشد.متاسفانه مدیرکتابخانه مبلغی را پیشنهاد کرده بود که آموزش و پرورش نمی توانست این مبلغ کلان را بپردازد.جناب آقای فطانت پیشنهاد کردند که اعضای گروه از پژوهشسرای دانش آموزی زکریای رازی بازدید نموده و درصورت صلاحدید آن مکان را انتخاب نمایند که این کار هم انجام پذیرفت.

ضمن موافقت و بررسیهای لازم و تشکیل چندین جلسه هم اندیشی با رییس پژوهشسرا ، سرکارخانم افراسیابی ، از ایشان خواستیم تا جهت آماده سازی سالن و دیتاپروژکتور و پرده آن و ... همکاری های لازم را مبذول دارند.

در تاریخ یکشنبه  8/8/90  اعضای گروه ریاضی استان به محل گروههای آموزشی ناحیه تشریف آورده و جلسه ای با اعضای گروه ریاضی ناحیه 2 تشکیل برگزار شدوقرار شد :

Ø     تعدادی از سرگروههای ریاضی دبیرستانها هم به این همایش دعوت شوند.(نواحی 1و2)

Ø     همکاری های لازم با واحدنیروی انسانی ناحیه جهت دادن گواهی ضمن خدمت به شرکت کنندگان همایش از طرف ناحیه انجام پذیرد.(که این کار به عهده ی آقای فطانت واگذارشد)

Ø     جزوه آماده شده وبلاگ به رویت اعضا رسید تا نواقص آن برطرف گردد.

این جلسه نیز راس ساعت 13 پایان پذیرفت و آقای میرنجمی به همراه اعضای گروه ریاضی  استان به پژوهشسرا رفتند تا بازدید به عمل آورند.

در تاریخ چهارشنبه 11/8/90 راس ساعت 8 صبح کارپوشه های تهیه شده توسط آقای میرنجمی به محل گروههای آموزشی ناحیه آورده شد تا کاربرگ ها در داخل آنها قرار گیرد.همکاران با جدیت تمام پوشه ها را آماده کرده و راس ساعت 12 همراه با وسایل دیگر به پژوهشسرا برده شد .اعضای گروه ریاضی ناحیه اتاق پذیرش را آماده کرده و فرمها ی مخصوص را درمحل خود قرار دادند و تعدادی را هم به بولتنها و دیوارچسباندند.از طرف ناحیه 2 وتوسط هماهنگ کننده گروههای آموزشی ناحیه و رییس پژوهشسرا نیز پلاکارد خیرمقدم آماده وبه ورودی سالن نصب شده بود.با توجه به افزایش تعداد شرکت کنندگان دو سالن جهت برگزاری همایش آماده شد.

سالن 1 : در طبقه پایین با تجهیزات رایانه ای متصل به اینترنت جهت برگزاری گارگاه آموزشی ایجاد ایمیل و وبلاگ                 

 سالن 2 :در طبقه بالا جهت برگزاری جلسه تخصصی توسط سرگروههای محترم استانی با سرگروههای مناطق و نیز کارگاه آموزشی ریاضی(ورودی به مشتق وبحث آهنگ تغییرات ).

دراین راستا جناب آقای جوادی وجناب آقای خضرلوی اقدم با تماسهای تلفنی خود از روند کار آگاهی یافته ورهنمودهای لازم را ارائه می نمودند.بعداز ظهر 11/8/90 راس ساعت 16:30 جناب آقای خضرلوی اقدم به پژوهشسرا رفتند تا اگر نقصی باشد برطرف گردد.

در تاریخ 12/8/90راس ساعت 9 صبح سالن همایش آماده ی اجرا بود که جناب آقای زالی رییس محترم آموزش و پرورش    ناحیه 2 تشریف آوردند.برادرزالی ضمن ارائه راهکارها وحمایت همه جانبه از عوامل اجرایی همایش ،از سالن ها بازدید نمودندبا توجه به اینکه تعداد همکارانی که از مناطق تشریف آورده بودندکم بودوجناب آقای زالی بایستی در جلسه ی دیگری حضور می یافتند سفارشات لازم را فرموده و مکان همایش را ترک نمودند.پس از چند دقیقه که تعدادهمکاران زیادتر شده بود راس ساعت 9:20 دقیقه تلاوت آیاتی از کلام الله مجید زینت بخش محفل علمی بود. لازم به ذکر است که شرکت کنندگان همایش کارپوشه ای از طرف ناحیه 2 دریافت نمودند که حاوی رئوس برنامه،نظرخواهی وکاربرگ های حاوی آموزش ایمیل و وبلاگ و یک عدد خودکار بود. پس از پخش سرودجمهوری اسلامی خیرمقدم گویی وسخنان جناب آقای فطانت  برعظمت و شکوه همایش افزود.ایشان دهه ریاضیات را تبریک گفته و ضمن ایراد سخنان دلنشین ،از همکاران زحمت کش در اجرای همایش تشکرنمودند. سپس جناب آقای جوادی با همکاری جناب آقای خضرلوی اقدم جلسه ای تخصصی با سرگروههای مناطق تشکیل دادند که تا ساعت 11 ادامه داشت .پس ازپذیرایی  در  سالن 2 کارگاه آموزشی مشتق و آهنگ تغییرات با حضور جناب آقای منتظری مولف کتاب و مدرس شبکه رشدبرای سرگروههای مناطق تشکیل گردید.

در سالن 1 نیزکارگاه آموزشی اینترنت درارتباط با ایجادپست الکترونیکی وایجاد وبلاگ با حضورسرگروه ریاضی ناحیه(رقیه ناموری لاله)برای سرگروههای ریاضی دبیرستانها برگزارشد.

درساعت 13:30 پس ازپذیرایی دوم ،سرگروههای مناطق جایشان را با سرگروههای مدارس عوض نموده و کارگاههامجددتکرار شد. کارگاههای آموزشی تا ساعت 15 ادامه داشت و راس ساعت 15 همکاران با تحویل ژتون غذا به غذاخوری رفته و پس از صرف ناهار وچای همکاران عزیز با رضایت کامل خداحافظی نمودند.امید است با تکرار همایشهای علمی و صرف حداقل هزینه ها به معلومات همکاران افزوده شود.در خاتمه از تمامی همکاران دست اندرکار همایش نهایت تشکر و قدردانی را داریم.

با تشکر   :  گروه ریاضی ناحیه 2

17/8/90

رامین میرنجمی                             النازرابری                             رقیه ناموری لاله

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد