ریاضیات شانه ای بر زلف پریشان هستی

ریاضیات هم علم است و هم هنر .علم بدان معنا که کشف می کند و هنر بدان معنا که زیباست

ریاضیات شانه ای بر زلف پریشان هستی

ریاضیات هم علم است و هم هنر .علم بدان معنا که کشف می کند و هنر بدان معنا که زیباست

آشنایی با فرانت پیج (FrontPage)

FrontPage چیست ؟ این نرم افزار در کار طراحی قالب وبلاگ خیلی به شما دوستان کمک می کند کسانی که کدهای HTML را بلد نیستند هم می توانند به راحتی از این نرم افزار استفاده کنند من تا حدودی کار با این نرم افزار را به شما یاد می دهم . امید وارم از این مطالب خوش تون بیاید ما را از نظراتتان بهرمند کنید با تشکر(نامور).

 

اول از همه می خواهم شما را با محیط این برنامه آشنا کنم !

منوها و نوار ابزار فرانت پیچ شباهت زیادی به بقیه ی نرم افزار های محیط آفیس از جمله word دارد.چهار گزینه در سمت چپ این نرم افزار می بینید( سمت پایین صفحه )

برای دیدن بقیه ی مطالب به ادمه بروید.

Design که صفحه را در حالت طراحی نشان می دهد، Code که صفحه را به صورت کدهای HTML نشان می دهد،

preview که صفحه را همان گونه که در اینترنت دیده می شود ، نشان می دهد و Split که در این حالت صفحه به دو قسمت تقسیم می شود ،در قسمت بالا کدهای HTML ودر قسمت پایین،شکل ظاهری صفحه نشان داده می شود.

خوب به صفحه ی قالب وبلاگتان بروید ، بعد به قسمت ویرایش قالب، بروید کد هایی را که مشاهده میکنید روکپی کنید.

برای این کار روی کد ها راست کلیک کنید و از منو گزینه ی Select all را انتخاب کنید،سپس باز هم راست کلیک کنید و از منو Copy را انتخاب کنید . حال به محیط برنامه بروید و گزینه ی Split را انتخاب کنید. کد های موجود در پنجره ی بالایی که همان پنجره ی کدهای هست، را پاک کنید و کد هایی که کپی کرده اید آن جای Paste کنید .

اکنون در پنجره ی پایینی ،شکل ظاهری وبلاگتان را می بینید . این جا بدون آن که HTML بلد باشید می توانید ، ظاهر وبلاگتان را تغییر دهید . اگر به بخش HTML نگاه کنید ،احتمالا شما هم به جای نوشته های فارسی،کارکترهای نامفهومی را می بینید .برای فارسی کردن این کاراکتر ها به این شکل عمل کنید:

در پنجره ی Design (پنجره پایینی ) راست کلیک کنید و از منو گزینه ی page properties را انتخاب کنید . پنجره ی جدید ی باز می شود در بالای این پنجره روی دکمه ی Language کلیک کنید تا به صفحه ی انتخاب زبان بروید . اکنون منوی Save the document as را باز کنید و از این منو گزینه ی Unicode (UTF-8) را انتخاب کنید.

خوب اکنون بیائید تغیراتی در قالب وبلاگمان ایجاد کنیم . مثلا در سمت راست با رنگ سبز نوشته شده آخرین نوشته ها، ما می خواییم به جای آن بنویسیم یادادشت های قبلی دقیقا به روشی که در برنامه ی Word کار می کنید به کمک ماوس آن را انتخاب کنید سپس با زدن دکمه ی Delete آن را حذف کنید و متن مورد نظرتان را به جای آن بنویسید می توانید اندازه و رنگ متن را به دلخواه خود عوض کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد